Plekjes bezoeken

18 april 2017 - Suonenjoki, Finland

Hoi,

Ondertussen zitten we bijna 1,5 maand in Finland en we hebben al een aantal plekjes bezocht. We zijn namelijk naar Mikkeli , Jyväskylä, Kuopio en Helsinki.

Mikkeli:​ Een leuk plekje maar het was niet enorm speciaal. Overigens wel blij dat we er heen zijn geweest. Er was wel een mooi uitkijk punt en helemaal door de mooie zonsondergang. Het is een uurtje met de trein.

Jyväkylä: Eigenlijk was dit een plekje waar we best wel naar uit keken doordat ons verteld was dat dit midden tussen de meren ligt maar door sneeuwbuien en regen hebben we de meren niet bezocht en kan ik niet meer vertellen dan dat ze leuke winkels hadden. We gaan hier zeker nog een keer heen om de omgeving eens goed te bekijken. Het is met overstaptijd ongeveer een uurtje met de trein.

Kuopio: Een beetje hetzelfde als Mikelli. Leuk maar niet speciaal. Doordat er op straat bijna geen mensen lopen is een wat grotere stad als Kuopio best een saai. Het is een halfuurtje met de trein

Helsinki: Dit is echt een mooie leuke stad. Deze stad leeft, ondanks dat er nog niet veel mensen waren, hangt er een sfeer. De mooie gebouwen ons leuke hotel, want hebben namelijk 2 nachten in Helsinki geslapen. Als je in Finland bent dan moet je Helsinki gezien hebben. Het was echt een super leuk weekend! Het is wel bijna 4 uur met trein.

De plekjes die wij bezocht hebben waren allemaal leuk, Helsinki steekt er wel ver bovenuit. Wel is het heel fijn dat ons appartement op 5 minuten loopafstand is van het station.​ Bij Foto`s staan er een aantal foto`s van de plekjes.

Iets wat ik bijna vergeet, maar wat echt enorm gaaf was dat, we hebben een paar weken geleden een huski tocht gedaan. Dit is echt iets om nooit te vergeten!

Doei Doei

1. Yvonne:
    18 april 2017
    Weer fijn om je verhaal te lezen!
  2. Jessica:
    18 april 2017
    Leuk dames! Jullie vermaken je wel
  3. Oma:
    18 april 2017
    Wauw.... Wat hebben jullie in een korte tijd al veel gezien.Leuk hoor.
  4. Mieke Muilwijk:
    19 april 2017
    Aparte Husky met die ogen in verschillende kleuren.
    Ik krijg de indruk dat het heel rustig is in Finland. Lijkt me een bijzondere ervaring. Ik kan me voorstellen dat het dan wel leuk is om een paar dagen in de drukke stad Helsinki te zijn. Leuk dat jullie van alles ondernemen.
    Hebben jullie contact met leeftijdgenoten? Gaan jullie nog naar de partnerschool?
  5. Ineke de Wolf:
    20 april 2017
    Stage lopen en een beetje het land leren kennen. Een mooie combinatie hoor !!