Geen wifi......

11 maart 2017 - Suonenjoki, Finland

Hoi,

De week begint met het inpakken van mijn koffer, dit is een lichtelijke drama want de koffer past niet dicht. Uiteindelijk hebben ik en mijn moeder een oplossing gevonden en is het probleem koffer opgelost.

Op de dinsdag neem ik afscheid van een deel van mijn familie en dat is het alweer woensdag de laatste dag in nederland.

Ik neem afscheid van papa en pak de laatste dingen in de koffer. De laatste uren van de dag gaan sloom en ik kan eigenlijk niet wachten tot het donderdag is en ik eindelijk begin aan het avontuur.

En dan is het donderdag, de dag dat het gaat gebeuren. Om kwart voor 8 nemen Marlin en ik de trein richting schiphol en zonder problemen komen wij om 5 voor 10 aan. We checken onze koffers in en gaan we opzoek naar onze gate en deze is ook zonder moeite gevonden.

Even later...

op Helsinki aangekomen sturen we de eigenaar een appje zodat zij er op tijd is en ons de sleutel kan geven. het  is een uur of 9 en na 6 uur wachten op Helsinki mogen we eindelijk in ons 2e en laatste vliegtuig. We stappen in en na een kort halfuurtje vliegen, komen we aan in Kuopio daar pakken we de taxi richting ons appartement. Ondertussen nog geen reactie van de eigenaar en we beginnen ons zorgen te maken, maar blijven positief, ze weten toch dat we komen.               Eenmaal aangekomen bij het appartement komen we erachter dat er niemand is en dat we voor een leeg pand staan. We bellen het nummer op de site en krijgen een Finse vrouw aan de lijn die geen enkel woord Engels spreekt. Ze geeft de telefoon uiteindelijk aan een man die wel Engels spreekt en die brengt ons 10 minuten later naar ons appartement. waar we overigens 4 of 5 trappen op moesten lopen zonder Gentle men die ons hielp, Hij vond het vast leuk om ons zo te zien sleuren aan die koffers. Wij niet, maar goed we waren op bestemming en daar ging het om.

Om 23:10 waren eindelijk op plek en wilden we graag wifi, die kregen we maar na een aantal keer proberen werkte hij nog niet. We werden steeds een beetje negatiever en bedachten ons dat 3 maand zonder wifi eigenlijk geen optie is. De volgende dag komt de eigenaar langs met een NEDERLANDSE man, die uit Delfzijl komt en nu al 31 jaar in Finland woont, Hij vertelt ons van alles en vertelt ook dat er s`avonds iemand komt om te zorgen dat onze wifi het gaat doen.

en ook dit is het geval. er komt een man die er verstand van heeft en Yes we hebben wifi!!!!. we gaan de tweede nacht in Finland in en deze nacht verloopt goed.

Dit was een korte samenvatting van de week. We hebben natuurlijk ook boodschappen gedaan en gekookt maar dat was niet veel bijzonders.

Misschien dat ik morgen nog een stukje op mijn blog zet over het koken en boodschappen doen en de dag invulling van de afgelopen twee dagen maar dat wordt vanzelf duidelijk.

Doei doei

1. Oma:
    11 maart 2017
    Een goed verslag, Ben benieuwd naar de volgende
  2. Yvonne:
    11 maart 2017
    Wat heb je dat weer leuk opgeschreven!
  3. Yoka:
    11 maart 2017
    Wat fijn dat jullie op bestemming zijn en dat het reizen goed is gegaan! Geniet nog even van jullie weekend en alvast succes voor maandag op jullie stage! X
  4. Sandra:
    Leuk leuk leuk! Kus
  5. Mieke Muilwijk:
    Dat gaat lekker :-)
    Wat moet je ook zonder Wifi. Fijn dat wij nu verzekerd zijn van verslagen via internet.
    Ga zo door met inburgeren!
  6. Bert Boonstra:
    11 maart 2017
    Mooi verhaal , je kan zo een boek gaan schrijven
  7. Ineke de Wolf:
    Wat spannend allemaal!
    Ik ben benieuwd naar het vervolg.
  8. Regina:
    Echt heel leuk geschreven
    Veel plezier daar
  9. Karin:
    12 maart 2017
    Spannend!
    Maar Jullie redden het wel daar, zo te lezen :-)
  10. Jessica:
    12 maart 2017
    Klinkt goed allemaal meid. Lang leve wifi. Zie uit naar je volgende verslag en veel plezier daar