De eerste dag en verder....

Hoi,

Eerst wat informatie over de kinderopvang en daarna mijn korte dag.

De 0 tot 3 groep heeft 3 lokaaltjes en in elk lokaaltje staat een tafel waar de kindjes eten. De groep is dus in 3 groepjes opgedeeld en de bedjes staan ook in een van die lokaaltjes. Dus 1 groep eet in dezelfde ruimte als waar iedereen s'middags gaat slapen.
Om 6 uur gaat de opvang open en krijgen de kindjes ontbijt en dan spelen ze 1,5 uur buiten en krijgen ze warm eten. Ze gaan om 12 uur naar bed tot 14.00 en dan krijgen ze een snack(broodje& fruit) hierna gaan ze weer naar buiten en worden ze opgehaald voor 5 uur want om 5 uur zijn ze dicht. Ze komen dus na de 2keer buitenspelen niet meer binnen tot ze worden gehaald. Het warme eten komt uit het drop en wordt dus niet door hun zelf gemaakt en door de dag heen word het eten gemaakt door iemand uit de keuken. In de keuken staat een vrouw die dus het ontbijt klaarmaakt en het fruit etc. Zij maakt ook alles schoon.

Nu mijn korte dagje

We kwamen binnen en kregen een rondleiding. We zijn ergens gaan zitten en hebben wat over ons zelf verteld en over wat zij van ons verwachten. We hebben het over de stagetijden gehad en over wie op welke groep ging stagelopen. We vroegen of we na 6 weken konden ruilen van groep en dit was geen probleem. Ik zit op de 0 tot 3 groep en Marlin zit op de 3 tot 5 groep. Ik ga dus over 6 week wat schrijven over de 3 tot 5 groep.

Rond 10 uur gingen we apart en elk naar onze eigen groep. Ik heb eerst even op kantoor gezeten met mijn begeleidster en daarna kwamen er wat kindjes binnen en heb ik een kindje geholpen met de buitenkleren uit doen. De kindjes gingen aan tafel zitten en kregen een klein stukje brood met boter. Rond een uur of half  11 kwam er warm eten en zat ik samen met een meisje en 3 kindjes aan tafel te eten. na het eten gingen alle kindjes op bed en kon ik gaan.

Onze stagetijden zijn: Ma/Din/Woe: van 8:00 tot 16:00 en Don/Vrij: van 8:00 tot 14:00.

Ik hoop dat jullie uit mijn toch wat onduidelijke verhaal wat dingen kunnen halen waardoor jullie het begrijpen! Morgen wordt dus onze eerste echte stagedag.

Doei Doei!

1. Mieke Muilwijk:
    Ja hoor, ik snap het.
    Wat beginnen ze vroeg zeg. Is dat met alles? Winkels vroeg open, scholen die vroeg beginnen? En komen de kinderen dus zonder ontbijt binnen? Dan slapen ze nog half zeker? Leuk om te lezen hoe het daar gaat :-)
  2. Yvonne:
    13 maart 2017
    Weer een stapje verder in je avontuur! Ga zo door!
  3. Regina:
    Ik snap 't
    Succes xx
  4. Bianca:
    17 maart 2017
    Wauw wat een gave belevenis. En wat een verschil met de kinderopvang in Nederland. Heel veel plezier meid en geniet ervan!