Een dag op de kinderopvang..

19 maart 2017

Hoi,

Vandaag wil ik vertellen wat een dag op de opvang inhoud, maar eerst nog even wat anders omdat de dagen op de opvang eigenlijk niet verschillen, ga ik niet elke week wat schrijven, dit zou heel saai worden. Maar ik vind het wel leuk om jullie vragen te beantwoorden. Zo krijgen jullie naast mijn informatie ook dingen te weten waar jij nieuwsgierig naar bent. Deze vragen hoeven niet alleen over de kinderopvang te gaan.

Een dag op de opvang:

Ik start om 8 uur en dan zijn de meeste kindjes al binnen (gemiddeld 10 kindjes). De kinderen gaan aan hun tafeltje zitten en krijgen een bordje pap. Als je klaar bent mag je van tafel, ze brengen hun bordjes naar de keuken en zeggen dankjewel. Dan gaan ze tot 9 uur spelen. Dan is iedereen klaar met eten en hebben ze allemaal eventjes gespeeld. dan worden ze in groepjes van 5 om de beurt geholpen met hun skipak aan doen. dit kost in totaal een halfuur. De kindjes dragen namelijk : een hemdje of T-shirt met daarover een lange mouw shirt en dan een legging en daarover een joggingsbroek dan komt de skipak en daarover een soort regenbroek om de skipak droog te houden.

Na 1 uur of 1,5 buitenspelen gaan de kindjes weer in kleine groepjes naar binnen dit is rond kwart over 10. Als de kindjes binnen zijn gaat hun skipak uit en gaan ze weer aan hun tafeltje zitten. Ze wachten tot iedereen er is en dan krijgen ze een mini stukje brood met boter. Dan komt het warme eten eraan. dit is ook erg weinig. Bij alles wordt trouwens melk gedronken. Als de kindjes klaar zijn brengen ze hun bordje weer weg en gaan ze plassen en kleden ze zich uit tot ze alleen een onderbroek of luier aan hebben. Dan worden ze in bed gelegd ( wat overigens in een van de speelruimtes is) dan blijft iedereen er tot een uur of 12 bij, tot ze slapen en vanaf dan blijft er tot iedereen wakker is , de hele tijd iemand bij. Dit is ook nodig want de kinderen liggen in stapelbedjes en het is dus niet echt veilig.

Rond 2 uur is iedereen weer wakker en hebben ze nadat ze wakker werden een snack gekregen. Dit is een soort fruit hap, het leek op glazuur en volgens Marlin is het niet lekker. Dan ,nadat ze alles weer hebben opgeruimd, gaan ze stuk voor stuk weer spelen en rond een uur of half  3 begint aantrekken van de skipakken weer en om 3 uur staat iedereen buiten te spelen en worden ze opgehaald.

En zo gaat het elke dag. de groep van Marlin gaat ook weg zoals naar het bos maar daar is mijn groep te klein voor.

Ik wil nog even zeggen dat ik leuk vind dat iedereen zo positief op mijn verhaaltjes reageert, daar doe ik het voor. Laat dus vooral je vraagjes achter zodat ik ze kan beantwoorden in de weken dat er niks speciaals gebeurt.

Doei doei

1. Yvonne:
    Topper ben je!
  2. Mieke Muilwijk:
    20 maart 2017
    Wat een mooi overzicht van een dag op de kinderopvang.
    En een goed idee om vragen te beantwoorden.
    Hoe koud is het nu nog bij jou? Want iedereen hijst zich maar in die skipakken. En jullie doen het gewoon in spijkerbroek? Hoe vinden jullie al dat buitenspelen en hoe vinden de kinderen het?
    Hoe is het in het stadje? Valt er wat voor jullie te beleven? En hoe gaat het met de taal?
    Ik ben nieuwsgierig naar de antwoorden.
  3. Ineke de Wolf:
    Wat leuk om te lezen.
    Hoe maak jij je verstaanbaar? Ik neem aan dat de kinderen ( nog ) geen Engels spreken?
  4. Regina:
    22 maart 2017
    Ik heb ff geen vragen, maar ben wel nieuwsgierig
    Naar je antwoorden op bovenstaande vragen